Zaloguj
Reklama

Ból gardła

Autor/autorzy opracowania:


Ból gardła
Fot. Shutterstock
(5)

Jedną z przyczyn infekcji bywa nieprawidłowy sposób odżywiania, polegający na preferowaniu produktów wysoko oczyszczonych, takich jak np. ciasta, oraz cukier, kosztem pokarmów zawierających witaminy i składniki mineralne niezbędne do mobilizowania naturalnych sił obronnych organizmu.

Odporność na infekcje obniża również:

  • zmęczenie,
  • stres,
  • palenie papierosów,
  • nadużywanie alkoholu.

Aby uniknąć bólu gardła, należy zapewnić organizmowi niezbędne ilości witaminy D - występuje ona np. w tłustych rybach - oraz witaminy E obecnej w oliwie z oliwek, orzechach, nasionach i owocach awokado.

Witaminy te wraz z niezbędnymi kwasami tłuszczowymi, występującymi w olejach roślinnych i rybnych, są niezbędne w organizmie- ich niedobór sprawia, że system odpornościowy zaczyna źle funkcjonować

Skłonność do infekcji może zwiększyć także niedobór witaminy C. Doskonałymi źródłami tej witaminy są:

  • czarne porzeczki,
  • pomarańcze,
  • truskawki,
  • czerwona papryka i rukiew wodna.

W procesie tworzenia przeciwciał niezbędne jest żelazo, które uzyskiwane jest przez organizm z takich produktów jak wątroba, ziarno sezamowe oraz pieczywo.

Silny ból gardła może złagodzić, jedząc owoce i warzywa o żółtym lub pomarańczowym kolorze, takie jak morele i marchew oraz ciemnozielone warzywa liściaste, takie jak szpinak.

(5)
Komentarze